Водещият световен производител на на бои, лакове и латекси AkzoNobel, добре познат в България с марките си Levis и Dulux, има дългогодишни традиции в прогнозирането на вкусовете на многобройните си клиенти.
Задълбоченото проучване на тенденциите е важна елемент от бизнес фиолософията на концерна, а познаването на зараждащите се идеи в разнообразни сфери (социален и икономически живот, архитектура и дизайн), помага за долавянето на първите признаци на нови движения и идеи, вкусове и желания.
Водещият цвят за 2014-та, според прогнозите на AkzoNobel, е синьо-зеленият. Той перфектно съчетава естествената хармония на зеленото със спокойствието на синия цвят, което го прави особено любим на дизайнерите.
По-дълбок и изискан от тюркоазения, цветът притежава приглушено богатство и често се използва за описание на тропическите морета от блестящо синкаво-зелено.
Въпреки, че се възприема като силно открояващ се цвят, синьо-зеленият е изненадващо гъвкав и се вписва чудесно в разнообразни цветови комбинации – хармонира с нежни розови тонове и топла охра, но за истински ефект трябва да се комбинира с други нюанси зелено, синьо или синьо-зелено. Наслояването на синьо-зеленото с индиго, деним или морско синьо дава свежо океанско настроение. Комбинирането на „Цвета на годината“ със зелени тонове като мента или изумрудено създава чудесен естествен ефект, а за постигането на неутрална комбинация е препоръчително съчетаване с цвят на естествена дървесина.
Всички права запазени. © 2015 Вамко ООД
уеб дизайн: Уебвижън